Czym są szkolenia miękkie?
Szkolenia miękkie lub szkolenia z kompetencji miękkich stanowią rodzaj kursu o charakterze warsztatowym, który polega na nabywaniu oraz udoskonalaniu konkretnych kompetencji.
W trakcie szkolenia, poprzez wykorzystanie różnego rodzaju technik i ćwiczeń aktywizujących, rozwijane są kompetencje psychologiczne uczestników. Poszerzają oni umiejętności z zakresu szeroko rozumianej komunikacji. Uczą się także, jak sobie radzić w trudnych i wieloaspektowych sytuacjach, których rozwiązanie wymaga posiadania określonych umiejętności osobowościowych.
Co zyskamy dzięki szkoleniom miękkim? Przykłady
W trakcie szkolenia miękkiego możliwe jest nie tylko zdobycie nowej wiedzy, ale również wypracowanie konkretnych zachowań. Ponieważ kompetencje miękkie odnoszą się do zdolności społecznych i psychologicznych, w trakcie kursu można się nauczyć, jak radzić sobie ze stresem, jak zarządzać sobą w czasie oraz jak skutecznie podnieść swoją produktywność i zaangażowanie w wykonywaną pracę. Dzięki szkoleniu miękkiemu można także udoskonalić kompetencje interpersonalne, które są przydatne zarówno w życiu codziennym, jak i w środowisku pracy. Nierzadko poruszana jest również kwestia utrzymywania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym.
Szkolenia miękkie a kompetencje menedżerskie
Istnieją także szkolenia miękkie, w trakcie których uczestnicy nabywają kompetencje menedżerskie, w tym umiejętność wystąpień publicznych czy autoprezentacji. Pamiętajmy jednak, że w szerszym ujęciu najważniejszym celem szkoleń miękkich jest szeroko rozumiane udoskonalenie jednostki, zmiana jej postaw oraz stały rozwój. Wzrost pewności siebie, umiejętność klarownego formułowania własnych myśli, umiejętność logicznego wnioskowania, nawet niewielki wzrost pewności siebie czy prawidłowe odczytywanie niewerbalnych komunikatów pomogą nie tylko w pracy, ale przede wszystkim w zwykłych, codziennych aktywnościach.
Kompetencje miękkie — dlaczego warto się w nich doszkalać?
Obecnie coraz więcej osób, zarówno pracodawców, jak i pracowników, zdaje sobie sprawę z rosnącego znaczenia kompetencji miękkich oraz licznych korzyści, jakie wiążą się z ich posiadaniem. Uczestnictwo w szkoleniach miękkich pozwala bowiem nie tylko na poprawę wykonywania swoich dotychczasowych zadań w zdecydowanie lepszy sposób, ale również sprawia, że można zyskać nowe umiejętności, które będą umożliwiały osiągnięcie awansu oraz realizację zupełnie nowych obowiązków.
Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani szkoleniami z umiejętności interpersonalnych zapraszamy na tą stronę: https://ecoms.pl/kategorie-szkolen/umiejetnosci-interpersonalne/