Zaufanie do procesu audytu i jego wiarygodność zależą od kompetencji personelu przeprowadzającego audyt, czy chcesz się z nami rozwijać?
Dobry audytor oprócz właściwego przygotowania merytorycznego powinien również posiadać pewne pożądane cechy osobowości oraz wykazywać odpowiednie zachowania. Dla osób, które jeszcze nie czują się do końca pewne w roli audytora bądź chcą poprawić swoje umiejętności, proponujemy warsztaty dla audytorów wewnętrznych, na których przekazane zostaną informacje i wskazówki jak być profesjonalistą w swojej pracy. W trakcie tego szkolenia skupimy się na komunikacji, która ma ogromny wpływ na cały przebieg procesu.
Kluczowym elementem warsztatów będzie praca z kamerą i mikrofonem. Uczestnik będzie mógł spróbować swoich sił pracując przed kamerą, co zostanie poddane szczegółowej analizie. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli możliwość wzięci udziału w aktywnych ćwiczeniach z emisji, dykcji i higieny głosu. Ponadto przeprowadzone zostaną liczne ćwiczenia, dzięki którym uczestnicy będą mogli odpowiedzieć sobie na pytanie „Jaka/Jaki jestem? Dlaczego taka/taki jestem? Dlaczego inni się tak zachowują?”.
Warsztat teoretyczno- praktyczny w zakresie kształtowania własnych umiejętności komunikacyjnych
Efektywne komunikowanie
- Zasady i style uczenia się dorosłych.
- Typy osobowości i dopasowanie komunikatów audytora.
- Różne temperamenty a komunikacja.
- Jak pracuje nasz mózg?
- Podstawowe kategorie umiejętności interpersonalnych w ujęciu modeli kompetencyjnych.
Autorytet audytora
- Komunikacja – werbalna i niewerbalna, co pomaga a co przeszkadza w audycie?
- Prezentacja swojego stanowiska.
- Postawa asertywna, manipulacyjna a może uległa?
- Sylwetka psychologiczna audytora.
- Podstawowe kategorii umiejętności interpersonalnych w ujęciu modeli kompetencyjnych.
Budowanie pozytywnych relacji
- Rodzaje procesu komunikacji.
- Dostosowanie komunikatu do odbiorcy.
- Stres audytowanych, co z nim zrobić?
- Metody udzielania informacji zwrotnej.
- Dopasowanie sposobu komunikacji do preferencji audytowanego (tempo wypowiedzi, używane słowa).
- Konstruktywna krytyka.
Trudno być audytorem
- Pokonywanie barier w pracy audytora.
- Manipulacje- jak je rozpoznać i zneutralizować.
- Wymiana doświadczeń w rozwiązywaniu specyficznych dla pracy audytora problemów interpersonalnych.
Warsztat praktyczny w zakresie przygotowania i prowadzenia audytów
- Przygotowanie do audytu- artykulacja, praca nad własnym ciałem i spokojem wewnętrznym.
- Techniki radzenia sobie ze stresem.
- Prezentacja wyników pracy – każdy uczestnik zaprezentuje swoje wystąpienie publiczne.
- Ocena przez trenera oraz uczestników plus omówienie wyników pracy.
Warsztaty skierowane są do audytorów wewnętrznych i zewnętrznych, a także dla osób chcących polepszyć własne umiejętności interpersonalne.