Ostatnie lata to istna rewolucja w naszych miejscach pracy. Współczesne wyzwania –funkcjonowanie w obliczu ciągłych zmian, niedobór pracowników, digitalizacja i automatyzacja wpłynęły m.in. na większą elastyczność miejsc pracy, zmianę modelu pracy oraz zmianę priorytetów przy tworzeniu i zarządzaniu przestrzenią naszej pracy.
Jak przedstawia U.S. Workplace Survey 2019, Gesler aż 54% pracowników co najmniej raz w miesiącu pracuje z domu, 34% co najmniej raz w miesiącu pracuje w innych miejscach (biurach co-workingowych czy kawiarniach), a 45% – u klienta. W większości firm każdego dnia około 20% biurek stoi wolnych. Osoby, które od czasu do czasu pracują z dala od swojego biura osiągają wyższą efektywności i deklarują lepsze doświadczenia z pracy (employee experience).Dlatego dla części pracowników obecny system pracy nie jest niczym nowym i trudnym jednak dla sporej części może być powodem frustracji.
Plan szkolenia
- Rola lidera w zespole:
- Za co odpowiada lider,
- Wsparcie zespołu.
- Komunikacja z zespołem rozproszonym:
- Jak komunikować zadania,
- Jak kontrolować prace.
- Jak planować pracę i dobrze organizować swój czas?
- Metody zarządzania czasem,
- Metody wyznaczania celu.
- Delegowanie zadań i koordynacja prac:
- Kiedy i jak delegować,
- W jaki sposób oraz jak często koordynować pracę.
- Motywowanie do działania:
- Małe sukcesy,
- Pobudzanie ducha zespołu.
- Najczęstsze problemy w pracy zdalnej.