Przejdź do treści

Czym jest polityka jakości firmy?

Polityka jakości to swego rodzaju deklaracja ze strony firmy, określająca sposób, w jaki rzeczona firma zamierza budować jakość i stosować się do określonych norm. Polityka jakości służy również temu, aby przedstawić drogę, jaką dana firma chce przebyć w celu uzyskania określonej jakości w swojej strukturze.

 

Jaka powinna być polityka firmy?

Wymagania stawiane systemowi zarządzania jakością są zawarte w normie ISO 9001. W ogólnym sensie dotyczą one takich kwestii jak sposób budowania jakości, zarządzanie zasobami, proces tworzenia wyrobu, ocena zadowolenia konsumentów, a także obieg dokumentów w firmie. Procedury odnoszące się w ścisły sposób do polityki jakości zostały zawarte w punkcie 5.2 wyżej wspomnianej normy (wyd. 2015). Według nich poprawna polityka firmy opiera się na pięciu podstawowych filarach. Pierwszym z nich jest dopasowanie polityki przedsiębiorstwa do obszaru specjalizacji rynkowej. Wszystko po to, aby nie dochodziło do oszukiwania klientów, którzy powinni mieć możliwość łatwego dowiedzenia się, co tak właściwie oferuje im dane przedsiębiorstwo. Drugi podpunkt przewiduje pojawienie się w tekście zobowiązania odnoszącego się do ciągłego polepszania pracy firmy, a także przedstawienia konkretnych przykładów na realizacje tego zamierzenia. Kolejnym wymaganiem odnośnie polityki jakości jest jej zrozumiałość oraz znajomość przez wszystkie osoby zatrudniane w firmie. Polityka jakości musi podlegać również stałej modyfikacji, zgodnie ze zmianą priorytetów danego przedsiębiorstwa, a także z obserwacjami rynku.

Najpopularniejsze

Baza Esqula

Zostań klientem Esqula i korzystaj z benefitów

Dowiedz się więcej

Szkolenia EcoMS

Szeroka baza szkoleń otwartych i dedykowanych dla firm

Zobacz ofertę szkoleń