W związku z rozpoczęciem funkcjonowania rejestru BDO od 1 stycznia 2020 r. nastąpiła niemała rewolucja związana z ewidencją odpadów oraz przedkładaniem zbiorczych zestawień o odpadach oraz sprawozdań tzw. produktowych, m.in. dokumenty ewidencyjne są prowadzone w systemie elektronicznym w BDO.
- Wpis do rejestru BDO na wniosek/z urzędu – podstawy prawne.
- Opłata rejestracyjna i roczna.
- Korzyści płynące z systemu BDO.
- Zasady prowadzenia ewidencji.
- Sporządzanie karty przekazania odpadów komunalnych (KPOK) oraz karty przekazania odpadów (KPO).
- Sporządzanie karty ewidencji odpadów.
- Sprawozdawczość odpadowa.
- Prowadzenie ewidencji odpadów w trakcie trwania awarii BDO.
- Sankcje karne z tytułu nieprzestrzegania obowiązków ustawowych.
- Część praktyczna – warsztaty.
- Najczęściej pojawiające się wątpliwości dotyczące BDO.
- Pytania i dyskusja.
Szkolenie kierowane jest do specjalistów z zakresu ochrony środowiska, w tym m.in. prowadzących ewidencję odpadów oraz osób zainteresowanych najnowszymi nowelizacjami przepisów z tej dziedziny prawa.