Przejdź do treści

Psychologia audytu, czyli jak mówić, by audytowani nas słyszeli, jak słuchać, by audytowani do nas mówili

Opis

Zaufanie do procesu audytu i jego wiarygodność zależą od kompetencji personelu przeprowadzającego audyt, czy chcesz się z nami rozwijać?

Dobry audytor oprócz właściwego przygotowania merytorycznego powinien również posiadać pewne pożądane cechy osobowości oraz wykazywać odpowiednie zachowania. Dla osób, które jeszcze nie czują się do końca pewne w roli audytora bądź chcą poprawić swoje umiejętności, proponujemy warsztaty dla audytorów wewnętrznych, na których przekazane zostaną informacje i wskazówki jak być profesjonalistą w swojej pracy. W trakcie tego szkolenia skupimy się na komunikacji, która ma ogromny wpływ na cały przebieg procesu.

Kluczowym elementem warsztatów będzie praca z kamerą i mikrofonem. Uczestnik będzie mógł spróbować swoich sił pracując przed kamerą, co zostanie poddane szczegółowej analizie. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli możliwość wzięci udziału w aktywnych ćwiczeniach z emisji, dykcji i higieny głosu. Ponadto przeprowadzone zostaną liczne ćwiczenia, dzięki którym uczestnicy będą mogli odpowiedzieć sobie na pytanie „Jaka/Jaki jestem? Dlaczego taka/taki jestem? Dlaczego inni się tak zachowują?”.

Program

    Warsztat teoretyczno- praktyczny w zakresie kształtowania własnych umiejętności komunikacyjnych

    Efektywne komunikowanie

    • Zasady i style uczenia się dorosłych.
    • Typy osobowości i dopasowanie komunikatów audytora.
    • Różne temperamenty a komunikacja.
    • Jak pracuje nasz mózg?
    • Podstawowe kategorie umiejętności interpersonalnych w ujęciu modeli kompetencyjnych.

    Autorytet audytora

    • Komunikacja – werbalna i niewerbalna, co pomaga a co przeszkadza w audycie?
    • Prezentacja swojego stanowiska.
    • Postawa asertywna, manipulacyjna a może uległa?
    • Sylwetka psychologiczna audytora.
    • Podstawowe kategorii umiejętności interpersonalnych w ujęciu modeli kompetencyjnych.

    Budowanie pozytywnych relacji

    • Rodzaje procesu komunikacji.
    • Dostosowanie komunikatu do odbiorcy.
    • Stres audytowanych, co z nim zrobić?
    • Metody udzielania informacji zwrotnej.
    • Dopasowanie sposobu komunikacji do preferencji audytowanego (tempo wypowiedzi, używane słowa).
    • Konstruktywna krytyka.

    Trudno być audytorem

    • Pokonywanie barier w pracy audytora.
    • Manipulacje- jak je rozpoznać i zneutralizować.
    • Wymiana doświadczeń w rozwiązywaniu specyficznych dla pracy audytora problemów interpersonalnych.

    Warsztat praktyczny w zakresie przygotowania i prowadzenia audytów

    • Przygotowanie do audytu- artykulacja, praca nad własnym ciałem i spokojem wewnętrznym.
    • Techniki radzenia sobie ze stresem.
    • Prezentacja wyników pracy – każdy uczestnik zaprezentuje swoje wystąpienie publiczne.
    • Ocena przez trenera oraz uczestników plus omówienie wyników pracy.

Trener

Trener Anna Haczkiewicz

Anna Haczkiewicz

Specjalistka ds. umiejętności interpersonalnych

Absolwentka Wydziału Finansów i Zarządzania w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Dyplomowany Trener Biznesu, wykładowca wyższych uczelni w zakresie komunikacji, mediacji, zarządzania, technik efektywnego uczenia dorosłych.

Posiada piętnastoletnie doświadczenie sceniczne oraz jest współautorką publikacji literacko- poetyckich oraz naukowych. W EcoMS Consulting odpowiada za prowadzenie szkoleń z zakresu rozwijania indywidualnych cech człowieka, takich jak komunikacja interpersonalna, czy negocjacje.
Ania zaangażowana jest w rozwój i wdrażanie programu coachingu dla audytorów wewnętrznych i liderów. Prowadzi szkolenia behawioralne oraz szkolenia dla specjalistów BHP jako trenerów. W ostatnim czasie Ania uzyskała certyfikat Chief Wellbeing Officer oraz Silva Life System i Silva Intuition System. W swojej pracy skupia się na budowaniu pozytywnych relacji w oparciu o zrozumienie i szacunek do drugiego człowieka.
Interesuje się psychologią, totalną biologią i szeroko pojętym rozwojem osobistym.

Dowiedz się więcej

Zaufali nam