Szkolenie Podstawy Human and Organisational Performance (HOP) przedstawia paradygmaty bezpieczeństwa, w których działamy oraz wprowadza w podstawowe aspekty filozofii HOP.
Human and Organisational Performance to filozofia operacyjna, która uznaje, że dobra wydajność to nie tylko brak błędów, ale raczej obecność zdolności. Jest to podejście oparte na systemach, wykorzystujące wiedzę specjalistyczną pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem zrozumienia kontekstu i warunków pracy.
Szkolenie Fundamenty HOP daje podstawę do prowadzenia solidnych rozmów, z możliwością refleksji i eksploracji bezpieczeństwa, jakie znamy. Pobudzi Twoje myślenie do rozwijania praktycznej wiedzy na temat zasad, terminologii i podejść HOP. Kurs zachęca do odejścia od nastawienia wyłącznie na zgodność na rzecz zadawania lepszych pytań, dążenia do zrozumienia, jak przebiega codzienna praca, i angażowania osób, które znają się na tym najlepiej.
HOP jest uczeniem się jak ludzie I organizacje wchodzą w interakcje, aby zrealizować cel. Jest to sposób myślenia, który pozwala na zbudowanie systemu tolerancji błędów I uczy nas, że oczekiwanie perfekcji od pracowników, procesów oraz procedur jest nierealne.
Wprowadzenie do kursu
Bezpieczeństwo dzisiaj i wyzwania obecnych perspektyw
- Bezpieczna praca i bezpieczeństwo pracy
- HOP i nowe spojrzenie na bezpieczeństwo
- Ludzie popełniają błędy
Błędy i pomyłki
- Błędy w kontekście
- Tryby wydajności i warunki powodujące błędy
- Obwinianie niczego nie naprawia
Obwinianie czy odpowiedzialność
- Wpływ obwiniania
- Dlaczego obwiniamy
- Kontekst napędza zachowanie
Kontekst i wpływy
- Myślenie systemowe
- Metryki i wydajność
- Pokora operacyjna
- Nauka jest niezbędna
- Praca wyobrażona kontra praca wykonana (czarna linia i niebieska linia)
- Liniowość, złożoność i głębsze historie
- Porażka i bezpieczne ponoszenie porażek
- Reakcje I odpowiedzi mają znaczenie
Reakcja kontra odpowiedź
- Błąd retrospektywny
- Reagowanie na naukę
- Kultura sprawiedliwa
- Korzyści z HOP
Szkolenie skierowane jest do Managerów operacyjnych, Managerów oraz Specjalistów ds. bezpieczeństwa, Managerów I Specjalistów ciągłego doskonalenia, oraz Managerów I Specjalistów ds. Jakości.