Zarządzanie sobą w czasie – coaching z wyznaczania celów
Skuteczne zarządzanie sobą w czasie to przede wszystkim wystrzeganie się błędów i nietracenie go na rozpraszacze, takie jak media społecznościowe, zakupy online, gry, itp. Badania pokazują, że jednym z najczęściej popełnianych błędów w zakresie zarządzania „swoim czasem” jest chęć zrobienia wielu rzeczy w tym samym momencie. Chociaż wielozadaniowość jest pożądaną umiejętnością, to większą efektywność (większą oszczędność czasu) osiąga się przez skoncentrowanie się na jednym zadaniu. Nasz mózg potrafi skupić się około 20 minut np. na słuchaniu wykładu, później potrzebuje przenieść uwagę na „coś innego”, np. krótkie zadanie. W literaturze można również znaleźć sugestie pracy w cyklu 90 min, przerwa 90 min, przerwa… Zastanów się, zaobserwuj jak Tobie pracuje się efektywnie. Często bywa tak, że mamy „flow” i chcemy pracować bez przerwy, wydaje nam się, że pracujemy na wysokich obrotach, że jest dobrze, a tak naprawdę nasza energia spada. Czasami też jest tak, że pewne działania wykonujemy bez najmniejszego problemu a niektóre projekty ciągną się w nieskończoność. Dlaczego tak jest? Czy można to zmienić?
Podczas coachingu zadamy sobie trudne pytania związane z wyznaczaniem celów, wartościami czy też wewnętrzną motywacją, by lepiej organizować swój czas. Warsztaty są bardzo wymagające, skoncentrowane na samodzielnej pracy uczestnika pod kierunkiem trenera.
Moduł I:
- Wyznaczanie celów:
- Realizacja zadań,
- Przyczyny niezrealizowanych zadań,
- Wpływ ról życiowych na nasze zadania,
- Wartości, którymi się kieruję a moje cele.
- Równowaga życiowa:
- Kluczowe elementy w moim życiu,
- Moje plany strategiczne,
- Podsumowanie poprzedniego okresu,
- Co przeszkadza w realizacji zamierzenia i jak działać zgodnie z własnymi potrzebami.
- Moje planowanie strategiczne
- Moje projekty,
- Odpowiednie podejście w realizacji projektów,
- Praktyczne narzędzia i metody,
- Motywacja.
Moduł II:
- Praktyczne wskazówki w procesie planowania:
- Odpowiednie nastawienie,
- Proste techniki planowania,
- Określanie priorytetów zadań,
- Kumulowanie zadań,
- Planowanie z dużym wyprzedzeniem.
- Podstawowe narzędzia i metody:
- Macierz Eisenhowera jako skuteczne narzędzie w określaniu wagi i pilności zadań,
- Metoda Alpen jako proste narzędzie z wykorzystaniem zasady 60:40,
- Metody wspierające.